Általános szerződési feltételek

Jelen általános szerződési feltételek irányadók valamennyi, a mediterranbirtok.hu weboldalon keresztül történő termékértékesítés és szolgáltatás nyújtása esetén:

1.Mediterrán Birtok üzemeltetőjének adatai

Név: Jáhn Bálint („Üzemeltető”)

Székhely: 7181 Tevel, Ifjúság utca 531.

Postai cím: 7181 Tevel, Ifjúság utca 531.

Üzleti tevékenység helye: 7181 Tevel, 828 helyrajzi szám

Cégjegyzékszám: –

Nyilvántartó cégbíróság: –

Adószám / Közösségi adószám: 55504274-2-37 / –

Számlavezető bank: K&H Bank Zrt.

Bankszámlaszám: 10404687-50526956-70801004

Elektronikus levelezési cím: info@mediterranbirtok.hu

Telefonszám: +36 20 955 8458

2. Szálláshelyszolgáltatás

Az Üzemeltető a mediterranbirtok.hu weboldalon keresztül szállás foglalási lehetőséget biztosít a Mediterrán Birtokon. A szálláshely szolgáltatására vonatkozó részletes információkat eléri a mediterranbirtok.hu weboldalon.

Az Üzemeltető a foglalás időpontjában érvényes árakat az Áraink menüpont alatt tünteti fel. Az árak bruttó árak, az általános forgalmi adó összegét tartalmazzák, azonban nem tartalmazzák az idegenforgalmi adó összegét.

3. Foglalás menete

A mediterranbirtok.hu weboldalon a szálláshelyet az alábbi módon foglalhatja le:

3.1. Foglalási adatok rögzítése

A foglalás rögzítéséhez a szálláshely igénybevételének időtartamát, a foglalást végző személy adatait, valamint az érkező vendégekre vonatkozó adatokat szükséges megadni.

3.2. A foglalás véglegesítése és elküldése

A foglalást a foglalás gombra kattintással véglegesíti és küldi el.

3.3. Visszaigazolás

Az Üzemeltető a foglalás elküldését követően visszaigazolást küldés a foglalás adataival, valamint az előleg befizetésére vonatkozó kéréssel.

3.4. Fizetési lehetőségek

Az Üzemeltető részére az előleg banki átutalás útján fizetendő, a fennmaradó összeg készpénzben, banki átutalás útján vagy SZÉP-kártyával fizethető.

3.5. Szerződés létrejötte

A szerződés magyar nyelven jön létre. A szerződés írásbeli szerződésnek minősül, az Üzemeltető az általános szerződési feltételek hatályos verzióját elérhetővé teszi mediterranbirtok.hu weboldalon. A szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül. A szerződés határozatlan időre jön létre.

3.6. Számlázás

Az Üzemeltető az előlegre vonatkozó számlát az előleg megfizetésének napján állítja ki, a fennmaradó összegre vonatkozó számlát pedig a fennmaradó összeg megfizetésének napján.

3.7. Szerződés megszűnése

A szerződés teljesítéssel szűnik meg.

4. Foglalás lemondása és kötbér

4.1. Foglalás lemondása az érkezés előtti 14. naptári napig

Ön jogosult a foglalás ingyenes lemondására az érkezés előtti 14. naptári napig.

Ha Ön lemondási jogával élni kíván, lemondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az info@mediterranbirtok.hu e-mail címre. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt nyilatkozat-mintát is. Ön határidőben gyakorolja lemondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi a nyilatkozatát.

Ha lemondja a foglalását, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

4.2. Foglalás lemondása az érkezés előtti 13-7 napon belül

13-7 napon belüli lemondás esetén az előleg nem jár vissza, de egy alkalommal módosíthatja a foglalásának dátumát a szabad időpontok függvényében.

4.3. Foglalás lemondása az érkezés előtti 1-6 napon belül

1-6 napon belüli lemondás esetén a szállásdíj 100%-a kötbérként fizetendő.

5. Hibás teljesítés esetén gyakorolható jogok

5.1. Az Üzemeltető hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Üzemeltető, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

5.2. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Üzemeltető hibás teljesítése esetén a Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Üzemeltető költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Üzemeltető adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Üzemeltetővel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a szolgáltatást az Üzemeltető nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

6. Vitás kérdések rendezése

6.1. Panasztétel az Üzemeltetőnél

A szolgáltatás nyújtásával, illetve az Üzemeltető tevékenységével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő az Üzemeltetőnél az Üzemeltető fenti elérhetőségeinek bármelyikén.

  • Szóbeli panasz

Az Üzemeltető a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal kivizsgálja és orvosolja. Amennyiben az Üzemeltetőnek nincs lehetősége arra, hogy a szóbeli panaszt azonnal kivizsgálja és orvosolja, akkor jegyzőkönyvet vesz fel és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.

Az Üzemeltető a jegyzőkönyv egy példányát a helyben felvett szóbeli panasz esetén helyben átadja a vásárlónak. Az Üzemeltető a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyv másolati példányát Önnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.

  • Írásbeli panasz

Az Üzemeltető – az azonnal orvoslásra nem került panaszt – egyedi azonosítóval látja el a panasz azonosíthatóságának megkönnyítése érdekében.

Az Üzemeltető a panaszt haladéktalanul, de legfeljebb 15 napon belül kivizsgálja. Az Üzemeltető a panasz kivizsgálásának eredményét írásban közli a vásárlóval a panasz megtételét követő legfeljebb 30 napon belül. A 30 napos határidőt az Üzemeltető megtartottnak tekinti, amennyiben az írásbeli válasz megküldése a panasz megtételétől számított 30. napon megtörténik.

Amennyiben a vásárló panasza elutasításra kerül, akkor az Üzemeltető az elutasítás indokáról tájékoztatja Önt.

6.2. Bírósági eljárás kezdeményezése

Amennyiben az Üzemeltető és Ön között létrejött szerződésből vagy azzal kapcsolatban vita merül fel és a felek a vitát a felmerülésétől számított 30 napon belül nem tudják barátságos úton megoldani, akkor a jogvita rendezésére a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság jogosult.

6.3. Békéltető testülethez fordulás lehetősége

A fogyasztó jogosult az illetékes békéltető testülethez fordulni. Az illetékességet a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye alapozza meg. A békéltető testület elérhetősége a bekeltetes.hu, illetve fogyasztóvédelmi portálon (fogyasztovedelem.kormany.hu) a békéltető testületek elérhetőségei menüpont alatt érhető el, illetve az alábbiakban tekinthető meg:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf.  376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest Pf.  10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 792-7881
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

7. Magatartási kódex

Az Üzemeltető nem rendelkezik magatartási kódexszel.

8. Irányadó jog

Jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekre a magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv irányadó.

Jelen általános szerződési feltételek 2025. április 1. napjától hatályosak.